The
following is from Chicago's Metropolitan Tenants Organization
"Tenants Rights and Responsibilities" series.
What if I do not get
enough heat in the winter?
If your apartment is too cold, you should keep
careful records of the temperature of your apartment. Do this three times a day
every day. If your landlord is responsible for heating your apartment, and the
heat is usually below the City code regulations, they you should notify your
landlord in writing that the landlord must bring the heat up to the City's
regulations. The Chicago Housing Code states that between September 15 and June
1 the temperature in your apartment should be at least:
·
65 degrees at 7:30 a.m.
·
68 degrees from 8:30
a.m. to 10:30 p.m.
·
63 degrees from 10:30
p.m. to 7:30 a.m.
If your landlord does not respond to your notice you should
contact the City's Heat Hotline at 744-5000, your local community group and a
lawyer. Follow the steps described above to give a notice to your landlord and
exercise your rights to remedy the problem.
Lo siguiente es de Inquilinos MetropolitanosOrganización de Chicago
Serie "Derechos y responsabilidades de los
inquilinos".
¿Qué pasa si no consumo suficiente calor en el
invierno?
Si su apartamento es
demasiado frío, usted debe tener cuidado de registrar la temperatura de su
apartamento. Haga esto tres veces al día todos los días. Si el propietario es
responsable de la calefacción de su apartamento, y el calor es por lo general
por debajo de las regulaciones del código de la ciudad, se debe notificar a su
propietario por escrito que el propietario debe llevar el calor hasta los
reglamentos de la Ciudad. El Código de Vivienda de Chicago afirma que entre el
15 de septiembre y el 1 de junio, la temperatura en su apartamento debe ser de
al menos:
• 65 grados a las 7:30
a.m.
• 68 grados de 8:30 a.m.
a 22:30
• 63 grados 22:30-7:30
a.m.
Si el propietario no
responde a su aviso usted debe contactar a la línea de calor de la Ciudad al
744-5000, tu grupo de la comunidad local y un abogado. Siga los pasos descritos
anteriormente para dar un aviso a su propietario y ejercer los derechos de
remediar el problema.
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