Thursday, January 23, 2014

Chicago heat requirements - English & Spanish

"Tenants Rights and Responsibilities" series.
What if I do not get enough heat in the winter?

If your apartment is too cold, you should keep careful records of the temperature of your apartment. Do this three times a day every day. If your landlord is responsible for heating your apartment, and the heat is usually below the City code regulations, they you should notify your landlord in writing that the landlord must bring the heat up to the City's regulations. The Chicago Housing Code states that between September 15 and June 1 the temperature in your apartment should be at least:
·         65 degrees at 7:30 a.m.
·         68 degrees from 8:30 a.m. to 10:30 p.m.
·         63 degrees from 10:30 p.m. to 7:30 a.m.
If your landlord does not respond to your notice you should contact the City's Heat Hotline at 744-5000, your local community group and a lawyer. Follow the steps described above to give a notice to your landlord and exercise your rights to remedy the problem.
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Lo siguiente es de Inquilinos MetropolitanosOrganización de Chicago
Serie "Derechos y responsabilidades de los inquilinos".
¿Qué pasa si no consumo suficiente calor en el invierno?
Si su apartamento es demasiado frío, usted debe tener cuidado de registrar la temperatura de su apartamento. Haga esto tres veces al día todos los días. Si el propietario es responsable de la calefacción de su apartamento, y el calor es por lo general por debajo de las regulaciones del código de la ciudad, se debe notificar a su propietario por escrito que el propietario debe llevar el calor hasta los reglamentos de la Ciudad. El Código de Vivienda de Chicago afirma que entre el 15 de septiembre y el 1 de junio, la temperatura en su apartamento debe ser de al menos:
• 65 grados a las 7:30 a.m.
• 68 grados de 8:30 a.m. a 22:30
• 63 grados 22:30-7:30 a.m.

Si el propietario no responde a su aviso usted debe contactar a la línea de calor de la Ciudad al 744-5000, tu grupo de la comunidad local y un abogado. Siga los pasos descritos anteriormente para dar un aviso a su propietario y ejercer los derechos de remediar el problema.

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